Tuesday, June 22, 2010

aku dalam tempoh 5 bulan yang lepas...

ni lah yg berlaku pada aku sepanjang aku x update (antara yang aku terinag lah):

1. aku kini telah bergelar mak buyung..mggu ni dah masuk mggu ke 25..aku x datang bendera merah sejak aku daftar poly mase sem 1 hari tu..konfident rase x de ape2 sbb tiada perubahan ape2 berlaku..sesaje je test setelah 11 hari lewat rupa2nye naik 2 lines..sgt sedih mase ni..ingat study ku yg baru bermula..nak nangis pun ade..hubby relax jek sbb dia mmg nak kan..setelah mendengar nasihat2 yg membina aku boleh terima ni semua sebagai rezeki berganda..belajar ngan adik harith...sepanjang aku didalam kelas bby x meragam..aku boleh belajar ngan tenang..tiada mabukan..tp if di luar kelas or dirumah or dipejabat aku kemabukan, keletihan dan sewaktu dengannye..ooh adik suka belajar eh..

2. kini aku x lagi berada di tingkat 4 (setelah lame mencurahkan keringat 5 tahun disitu..hahahha)...kini aku berda ditingkat 3..bahagian yg same..kwn2 yg lagi happening dan pening..hahaha..aku apply kejap jek dah dapat tukar..x de yg syg kot..huhuhu..tp mujurlah aku dapat tukar sbb selepas 2 mggu fizah lak dapat tukar..luar terus dari MOF..kalau aku masih disitu mesti aku sedang meramas2 bajuku sendiri kerana tiada bergosip seakrab dia..hahaha

3. ooh aku sudah daftar masuk sem 2..see cepat kan mase berlalu..memula aku mau extend tetapi setelah berfikir2 nak cari kwn baru lah dan ape2 lagi yg melecehkan aku x jadi extend..sbb may be aku rase aku sihat dan kuat..chewah..hopefully mmg betul..cuma skrg aku kena bincang sambil peluk cium lecturer agar dia memahami keadaan aku terutama apabila aku cuti bersalin nnt..wah anak murid ye yg cuti bersalin..aku bersalin nnt adelah waktu kemuncak iaitu sebulan lagi mau pekse (aku pekse dalam pantang..tgh cari2 stokin yg comel2 utk dipakai waktu exam)...so harapan ade lah belas ikhsan dari lecturer dan kwn2..bantulah sy..

4. apabile sudah masuk sem 2 bermakna result sem 1 sudah keluar..adoi punyelah susah nak tgk..kesian kite nganga jek dgr result org..diri sendiri tertanye2...makan x lalu..tp makan gak utk adik..hahaha..dahlah result kuar sehari sebelum daftar amat tertekan apetah lagi pegi melangkah utk daftar tanpa result ditangan (harapan PSA memperbaiki keadaan tersebut..utamakan KSS sbb kami daftar dulu)..sudah nye print out kat poly dgn bayaran tanpa rundingan sebanyak RM1 dikenakan siap sorang..sgt ramai yg terima nasib mcm aku..ooh sebenarnye nak citer result..Alhamdulilah..sangat x sangka2..mau melompat kat atas stage tu..Ya Allah..aku dapat semua A..malu nak ckp 4 flet tu..rase terbayang muka hubby ngan harith..thanks hubby sbb pengorbanan dia utk jaga anak selasak harith membantu ummi membina kejayaan ini..hepi sgt..tp nak kena maintain lagilah susah..lagi tambah tekanan tp x pe kena cuba jugak kan...

5. Alhamdulilah..sekali rezeki anak..hampir 6 tahun aku berkhidmat sebagai kakitangan awam akhirnye pada tahun ni giliran aku lak menerima APC..syukur sgt2..bermacam dugaan dilalui akhirnya dapat gak penghargaan sedemikian rupa..hehehe..x pe pas giliran kwn2 yg lain lak ye...

ape lagi ek sepanjang 5 bulan ni..pic mmg non ada sbb aku x rancang pun nak update so tiada kamera disisi..byk sebenarnye nak share tp aku amik yg major dulu lah yek..kalau aku ade pasang azam baru selalulah aku update kalau x aku jengah jek..hari2 tau sebenarnye aku jengah cuma x tinggalkan jejak jek..hehehehe....



No comments: