Monday, March 30, 2009

hari sabtu yg sgt sibuk..huhu...

pepagi lagi bgun dah teringat nak g opis..adus kene keje pagi ni..tgk harith dah bgun..tgh duk mengetuk keyboard..tgk dia makin segar..wah dan sihat anak ummi ni..so dapatlah aku g keje ngan hati yg tenang..sampai jek opis terus berjuang mengamas tempat tp x kesampaian sbb ditugaskan baut benda lain..kena buat cd utk pergerakan staff..ni semua utk 5S..bikin susah lah 5S tu..x suka...aku kena buat ngan waheeda and the last waheeda yg buat sorang2..thanks ek dik..sori akak mengelat..

tgk2 jam dah pkl 2..dah kena balik sbb janji ngan hubby pkl 1 dah balik..pastu teringat nak beli takat suhu utk demam harith..sebelum ni dah ade tp lembap nak mampus..terhegeh2 nak bagi suhu yg betul mau lebih 1 minit..kalau harith dah bergerak dah susah..aku beli yg check kat telinga sbb aku tgk kat hosp cepat jek..in one second..kuar duit then g pergi guardian P8...sampai kat sane tgk ade 2 jenis..dua RM2++ tp yg 1 tu ade less after less dptlah RM 175.++..tanyelah ngan pembantu farmasi tu ni boleh bace dlm brape saat..dia kat lame dlm 30 saat..aku ckplah lamenye baik aku pakai yg sedia ade kat umah tu..dia kate kalau cepat sgt kira bacaan tu x brape betul sgt..pastu dia suggest beli yg x de less dan yg pasti lagi mahal..aku ckp cuba tgk kat kotak ni sepatah habuk aku x faham sbb bukan guna english mcm sepanyol jek..dia buat mua konfident yg tu lg cepat bacaan..aku pun soundlah kate x bagus kalau lagi cepat.dia terus diam hehehe..yg kelakar tu dia mcm faham bahasa kotak tu..then dia kate tu best seller..x koser aku nak percaye..then aku ckp nak amik yg ade less tu..then dia kate kenape sbb aku kate kat kotak ni ade tulis in 1 second..dan aku percaye kat kotak dr dia..dia boleh gak nak ckp yg x mungkin boleh bace secepat itu..mamat ni lebih faham bace tulisan sepanyol dr english kot..hehehe aku pun terus blah nak g byr..apelah itu org x bagus betul..hehehhe

g beli makanan hubby terus balik.sampai umah hubby tgh bagi harith mkn..nmpk ummi terus peluk..rindu sgt kot.hhehhe bagi harith makan..thn mandikan ia again then siap2 nak g umah nyai..umah atuk hubby kat keramat tp sebelum tu nak g umah kak shima dulu..ade makan2..siap2kan desert utk umah nyai sbb aku ditugaskan utk membawa desert..aku buat brownies ngan dadih jek..x reti nak buat yg lain bebenor nye..dah siap2 g umah kak shima jap..turun bwh jek..mase tu hari punyelah nak ujan..kilat menyambung2..makan lebih kurang skit (makan roti jala) then g umah nyai..bebenornye dah lmbt nak g umah nyai tu...hehehe

sampai jek umah nyai semua dah tggu..ayam pun separuh dah panggang..tinggal tggu desert..then apelagi harith jadi rebutan memandangkan dia satu2nye cucu depa..hehehe..tp x brape relax sbb harith nak berdukung jek..borak2 ala lebih pada tgk tv sbnrnye pastu makan2 sampai kenyang tgk jam dah pkl 8.45..x gelap pun..hehehe..aku sure menyokong earth hour sbb aku x de kat umah..kalau umah nyai gelap mcm manelah reramai tu kan..bungkus ape yg patut then nak balik..eh lupa nak cakap ayam panggang cik lina mmg superb..sedap sgt..mak hubby bungkuskan ikan yg dah siap perap tggl nak makan..suka sgt ssb dlm kepala esok aku x yah nak susah2 nak masak just pangang2 jek..hehehe..eh brownies aku jd rebutan..mak usu x dpt bwk balik tuntut aku buat lagi..bleh jek sbb senang jek..cik lina plak request nak puding caramel sbb dia teringat2 dr dulu lgi...nguah3 lain kali ckp lah nak buat ape senang aku buat..hehehe

pastu balik lalu depan klcc..tu kira aku citer entry lain ek khusus utk klcc..balik jek dr lepak kat klcc dlm kete aku rase badan harith gigil balik..adoi harith kena demam semula..punyelah menegalabah kiteorg balik dahlah nak cari kunci umah 1 hal...gamuk jap aku kat hubby bleh lak dia kate lupa..dush2 dia kejap..sampai jek umah terus mandikan harith..tepuk2 air asam jawa kat kepala..harith lak pasrah jek..dia mengatuk sbnrnye..terus dia tdo..suhu lak naik turun tp panas x turun..sampai 1 tahap dah nak siap dah g hosp sbb bacaan dia dah sampai 39.00..pastu perlahan2 turun..hubby yg 1 mlm berjaga ..tepuk air kat kepala..sapu towel basah kat bdn sbb hubby x beli lagi ubat letak kat tut..dia janji nak beli tp x beli gak..mmg nak kenalah..dlm pkl 6 baru badan harith2 betul ok..Alhamdulilah..hari ni tgk pun dah ok..lega..

hehehehe..pnjg kan entry kali ni sbb mmg mcm2 brlaku dlm 1 hari yg perlu diingati..semua itu membuatkan aku jd penat sgt...jgn jemu lak nak bace entry kali ni..
dadih dlm fridge..sungguh penuh fridge aku kan...


nilah brownies aku..hehehehe..yg tggl separuh tu dah kena balun ngan hubby..

No comments: