Sunday, January 10, 2010

kiniku diriku sudah bergelar pelajar..

09.01.10
salam..
dah lame betul aku x update kat sini kan..asyik berfb jek sampai langsung x post ape2 kat sini.. rasenye x terlambat kalau aku nak ucapkan selamat tahun baru buat sesiapa yg terbace blog aku ni..hehehehe
ok semlm adelah hari yg bermakna pada aku..akhirnya aku smbg gak belajar yg selama ni dah terkandas lame..buat kekwan yang x tau aku ni lulusan sijil pengajian perniagaan politeknik shah alam..pastu aku smbgg diploma di tempat yg same cuma x kesampaian bile aku dapat keje aku skrg ni..dan semlm adelah usaha aku dalam mendapatkan kembali diploma yang terkandas dulu..sgt lame..aku dulu sijil intake dec 2001..dan aku grad pada 2003 sgt lah lame aku meninggalkan dunia pembelajaran ni..apepun aku adelah semangat lagi..semangat yg penting kan..hahaha so semlm semuanye berjalan ngan lancar..aku ingat daftar pagi then blehlah nak balik..rupe2nye pkl 2 ade taklimat dari pengarah dan juga pendaftaran modul..kesian hubby kena jaga anak aku..kalau aku tau lame mcm ni baik aku g sorang jek..gatal sgt nak ajak hubby..
ohh ye aku jumpe tau adik angkat aku..aku akan 1 kelas ngan dia..dia beratur blkg aku mase pendaftaran aku tegur lah kan dia..aku ni mmg cepat ingat org ye..hehehe..
A: eh, zul ni kan?
AA: ha'ah..same buat muka blur
A: kenal x?
AA: alamk sori lah cik adik x kenal lah..cik adik ni sape?
A: kak nora lah (dalam hati dah sumpah seranah dah..cik adik? hampeh tul budak ni)
AA: Ya Allah..kak nora..ingat2..alamak kak nora dah lainlah..lain sgt mmg x cam langsung..gile lain kak
A: ye ke..maybe sbb akak dah kawin kot..(dalm hati gemuk sgt ke aku ni..ye kot sbb baju mase zaman poly dulu semua dah x muat)
AA: ooh akak dah kawin..Alhamdulilah
adoi mmg x bleh blah lah adik angkat aku ni..ade ke cik adik..pastu aku tanye keje kat mane semua kan..adoi ngan bangganye memberitahu dia keje kerajaan..begini ye ayat dia "saya government servant kak"..hahahaha..aku nak guling pun ade..poyo betul tp yelah akak angkat dia lagi poyo kan..hahahaha..mane tumpah kuah kalau x ke nasi kan..tp dia ni aci ke aku ckp mcm tu hahahaha....oklah berbalik pada aku lah ye..sem ni aku amik 3 subjek..english, banking ngan it for bisnes..kelas sabtu ahad..kalau dgt dari pengarah berucap may be poly aku adelah salah satu poly yg akan dinaik taraf menjadi universiti..alhamdulilah kalau betul..hehehe 1 lagi yg mcm aku perasan dalam kelas aku ni nnt aku antara yg tertua..tp aku mcm pelik jek eh aku ni tua sgt ke..aku muda lagilah..hahahahha..yelah diaorg siap boleh tanye lak camne boleh decide nak blajar balik..aku yg tua atau aku yg nmpk tua..oooh tidak..x pe ni semua x melunturkan semangat..eh aku jumpe lecturer aku dulu dia ingat aku lagi..siap panggil nama lagi bermakne aku ni x lah lame sgt pun tgglkan pelajaran kan kalau x tak kan lec tu boleh ingat aku lagi padahal student dia dah beribu atau aku ni yg mmg dekat di hati dia..kahkahkah..dia ckp nnt dia ajar aku sem 3..ooh best..lalalala
bagi membuktikan aku yg dah tua ni mmg semangat nak belajar..aku telah membeli kamus elektronik besta..aku bajet dlm rm500 je tp ooh harga adelah x tahan ye..kurang rm2 rm800..aku memerlukan kamus tersebut memandang lidah aku mmg dah keras nak berbahasa omputih ni lagi satu otak aku ni mcm dah x boleh nak ingat words omputih sampai nak ckp pun x sampai ape maksud aku..hahahaha..so ape lagi yg nak kena ade ye..lappy mmg dari tahun lepas aku dah beli..hahahha..mmg alasan beli lappy sbb nak belajar senang nak buat assigment kat mane2(kat umah mmg dah ade pc siap ngan streamyx)..beruk pun dah ade..barang sekolah semua dah cukup kot..testpad ke ape semua dah beli..hahahaha mmg semangat abis..kwn2 aku yg lain semua dah ade degree master bagai x pelah wpun aku baru nak amik diploma..poly tggu kehadiranku!!!!!!!!!!!!!

No comments: